Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna   www.polana.fora.pl
Forum dyskusyjne 砰cie po 篡ciu, Kontakt ze Zmar造mi, Odzyskiwanie Dusz, Oczyszczanie Energii, Egzorcyzmy, 安iadome 好ienie, Oobe, Radykalne Wybaczanie, Rozw鎩 Duchowy
 


Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Prawo Karmiczne -> Prawo karmiczne Id do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nast瘼ny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat 
  Post Prawo karmiczne - Wys豉ny: Nie 18:25, 12 Gru 2010  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


W innym miejscu pad這 na Forum pytanie :czy mo積a nie podlega karmie?Postanowilam wklei jeden rozdzia z ksi您ki Goldshmita zatytu這wany "Prawo karmiczne".Jest on do嗆 d逝gi, tak ze 篡cz cierpliwo軼i przy czytaniu.
Przepraszam z g鏎y,je郵i urazi豉m czyjes przekonania religijne, nie by這 to moim zamiarem. Nikt nie musi uto窺amia sie z t prawd opisan poni瞠j.
Mi貫j lektury Very Happy


Wszystkie cierpienia jakie przezywa dzis 鈍iat, spowodowane s poczuciem oddalenia od Boga.Dzieje sie tak, bo swiat nie przyjmuje Boga(...)W czasach poga雟kich ludzie prawdopodobnie w poczuciu wdziecznosci czcili i przypisywali moc bosk wszystkiemu,co wydawa這 si im b這gos豉wic.Wraz z rozwojem ludzkiej swiadomosci,pojawi豉 sie nauka monoteistyczna(...)Podobnie jak rozumiemy ,瞠 s這鎍e,ksie篡c, gwiazdy nie sa Bogiem,wiemy obecnie,瞠 nie jest Nim takze Jahwe-gniewny i m軼iwy B鏬 Starego Testamentu-to PRAWO KARMICZNE,kt鏎e m闚i:"A co cz這wiek sieje,to i 瘸 bedzie".Jest to prawo, kt鏎e poucza,ze jezeli czynimy dobrze, to dobro do nas wraca, ale jezeli postepujemy 幢e,to z這 zbierac bedziemy.Cz這wiek staje sie taki, jakie s mysli w jego sercu.To nie B鏬, to prawo karmiczne,kt鏎e uznawano za Boga.Nigdy nie by這 ono Bogiem, co rozumia Jan piszac:"Podczas gdy Prawo zosta這 nadane przez Moj瞠sza,豉ska i prawda przysz造 przez Jezusa Chrystusa".Jest wielka ro積ica pomiedzy 豉sk i prawd Chrystusa ,a Prawem Moj瞠sza.Pomi璠zy prawem karmicznym a Bogiem istnieje przepa嗆 i cho ka盥y powinien to starozytne prawo zna i rozumie, niezb璠ne jest takze wyjscie poza nie do kr鏊estwa ζski.吐ODKIEM KU TEMU NIE JEST POGWAzENIE PRAWA KARMICZNEGO,A JEDYNIE ZROZUMIENIE JEGO ZNACZENIA I MIEJSCA W LUDZKIM 玆CIU.
Cz窷cia tego prawa jest znany wszystkim Dekalog.(...)Jego zamierzeniem by這 stworzyc prawa dla istot o s豉bo rozwinietym cz這wiecze雟twie,kt鏎e by造 na tak niskim poziomie 鈍iadomosci,瞠 wcia jeszcze potrzebuja przypomnienia 瞠 nie nale篡 zazdro軼i bli幡iemu jegoo w豉snosci,穎ny,albo gospodarstwa.
By w dziejach rozwoju ludzkosci czas, kiedy potrzebowalismy wskaz闚ek, jak mamy wzajemnie postepowa.Gdybysmy jednak wcia byli na tym poziomie ,nie zrobilibysmy postep闚 na drodze ku naszej duchowej wolnosci.
Pewnego dnia ka盥y z nas-ludzi, musi zamieszka w niebiosach;musi wznie嗆 sie ponad swoja swiadomos chorego i grzesznego smiertelnika dla przyjecia dziedzictwa Bo瞠go.Nikt jednak nie jest w stanie tego uczynic ,篡jac pod prawem ani uczac sie , jak by dobrym cz這wiekiem. Nie mozna tego dokona poprzez ludzk form oddawania czci, albo przez uczciwe lub moralne postepowanie.S to tylko pierwsze kroki ku temu.
Jedynie porzucajac swoje materialne 膨dze, swoje ludzkie pragnienia posuwasz sie na prz鏚.Nadejdzie wtedy taki dzie, kiedy faktycznie osiagniesz urzeczywistnienie Ducha Bo瞠go mieszkaj帷ego w tobie,kiedy staniesz z Nim twarz w twarz,kiedy dotknie On twoich ramion, g這wy i serca w jakikolwiek spos鏏, oznajmiajac Swoja obecno嗆.Od tej pory nie bedziesz juz zwyczajnie dobrym me盧zyzn, albo kobiet podlegajac prawu kary i nagrody;od tej pory do ko鎍a swoich dni na ziemi i poprzez ca陰 wiezcnos bedziesz 篡 ζsk.
Zaczniesz wtedy dostrzega pierwsze przeb造ski wielkiej prawdy,瞠 wszystko co robi貫- borykanie sie z przeciwnosciami losu,by這 zyciem pod prawem karmicznym.Naruszajac je lub te b璠ac z nim w zgodzie wiesz,瞠 jesli dzis postepujesz dobrze,to i do ciebie beda nap造wa dobre rzeczy tego 鈍iata,ale wszystko mozesz straci, post瘼ujac jutro 幢e.
Powiedziano nam,瞠 gdy zgrzeszymy,B鏬 nas ukarze-by豉 to jednak wersja Boga Starego Testamentu.Kazania Jezusa Chrystusa w Nowym Testamencie nie zawieraj takiej nauki.Przeciwnie, wyja郾ia On,瞠 Bog bardziej cieszy sie z jednego grzesznika osiagajacego urzeczywistnienie Boga ,anizeli z 99 ludzi kt鏎zy chodz po ziemi tylko jako dobrzy.
Czy wobec tego mamy mysle,瞠 B鏬 nie lubi tych 99 tak bardzo jak wspomnianego grzesznika?
Bog w jakiego wierzy wiekszosc ludzi ,karze z這 i wynagradza dobro,ale taki B鏬 nie istnieje.Nie musisz ba sie Boga,poswieca sie Mu,lub pr鏏owac na Niego wp造na.B鏬 jest ten sam dla 鈍ietego, jak i dla grzesznika.B鏬 jest dobrem,mi這軼i wieczn,niesmiertelna,duchow stw鏎cz zasad wszech鈍iata.Czy mozesz uwierzyc,瞠 takim jest On dzisiaj, a jutro gdy zdarzy ci sie pope軟i bl康, stanie sie zupe軟ie inny?
Nic dziwnego,ze hebrajski swiat gwa速ownie zareagowa na kazanie Jezusa Chrystusa pouczaj帷e,ze B鏬 nie ma upodobania w ofiarach ze zwierz徠, a nawet w datkach pienieznych.Ludzie tamtych czas闚 wierzyli ,ze Boga mozna zadowoli,z豉godzic i przekupi;瞠 cz這wiek moze wp造na na Niego odpowiednim stylem 篡cia.Wiele z tego przetrwa這 do dzis-gorliwi czciciele zapalaja Bogu 鈍iece,chca przekupic Go "datkami" przestrzegajac postu i dni swiatecznych.Czyni to z podswiadom nadzieja,ze takie postepowanie mo瞠 wp造na na Boga,spowodowa by 豉skawie zadzia豉 On na ich korzysc.
B鏬 jednak nigdy nie wynagradza cnoty i nigdy nie karze za grzech.Prawd jest natomiast,瞠 grzech jest karany przez grzech.Inaczej mowiac,cz這wiek kt鏎y w niew豉軼iwy spos鏏 po陰czy druty elektryczne,zostanie porazony,ale nie b璠zie przecie wini za to elektryczno軼i;elektryczno嗆 go nie ukara豉-sam wymierzy sobie kar swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem.(...)
Nie mozna wiec naruszy prawa i nie by za to ukaranym, nie nale篡 jednak wini Boga za kar, kt鏎a nastapi.Wina le篡 nie w Bogu, lecz w postepowaniu cz這wieka i w jego b喚dnym postrzeganiu natury Prawa.
Gdy tylko zrozumiesz,瞠 istnieje prawo karmiczne,kt鏎emu podlegasz,pierwszym twoim zadaniem bedzie zharmonizowa sie z nim. Inaczej m闚iac,jezeli istnieje kara za kradziez,trzeba najpierw nauczy sie przesta kra嗆.Je瞠li karze si za k豉mstwo, nale篡 nie k豉mac itd(...)
Zatem pierwszym twoim wysi趾iem,gdy zrozumiesz,瞠 istnieje prawo karmiczne,bedzie uwolnienie sie od z造ch sk這nnosci,kt鏎e sprowadzac moga fatalne dla ciebie nastepstwa.
Niew徠pliwie lepiej jest zyc w tym stanie 鈍iadomosci anizeli w ni窺zym,powinienes jednak zrozumie,ze faktycznie jest to wciaz stadium hebrajskie,篡cie wg.zakaz闚 Moj瞠sza:NIE B犵ZIESZ czyni tego,a wtedy nie sprowadzisz na swoja g這we kary(...)Faktem wiec jest,瞠 jesli dostosujesz si do Dziesieciu Przykaza,to harmonizujesz sie z prawem karmicznym i czerpiesz z tego korzysci.Nie powiniene jednak zapomina,瞠 wciaz pozostajesz pod dzia豉niem tego prawa i jakie jego pogwa販enie mo瞠 nazajutrz sprowadzi problemy.Jak d逝go wiec postepujesz jedynie wg.Dekalogu,篡jesz wciaz jeszcze po ludzku i wg. ludzkich praw.
Tak wygl康a B鏬,jakiego przedstawia wieksza cze軼 Biblii,w rzeczywistosci jednak to nie prawdziwy B鏬,ale prawo,prawo Boga,prawo karmiczne,prawo przyczyny i skutku:A CO CZΜWIEK SIEJE, TO I 砥 BEDZIE.Nie jest to B鏬, to jeste TY-jak TY posiejesz,tak TY bedziesz zbiera.Nie ma tu zadnej wzmianki o Bogu, to po prostu ostrze瞠nie,瞠 o ile zasiejesz dobrze, to zbierzesz dobry plon, i odwrotnie.Z ca陰 pewnoscia wida ,瞠 B鏬 nie ma nic wspolnego ani z siewem, ani ze zbieraniem plon闚.(...) Wszystko to odnosi sie jedynie do prawa karmicznego,prawa przyczyny i skutku,prawa kt鏎e widoczne jest w ca貫j Biblii.Z chwil gdy po raz pierwszy uwierzono w takiego Boga,wierzenie to zostalo uwiecznione przez ludzi(...)Dzisiaj, choc jedni nazywaja siebie protestantami,a inni katolikami,w dalszym ciagu przyjmuja oni tego samego hebrajskiego Boga Dziesieciorga Przykazan,Boga przyczyny i skutku,Boga karmy.
A teraz sprobujmy odkry, na ile to mo磧iwe,prawdziwa istote Boga, od tego bowiem zale篡 ca貫 nasze do鈍iadczenie.S逝szne i w豉軼iwe jest bycie dobrym Izraelit dzieki przestrzeganiu Dziesieciorga Przykaza.S逝szne i w豉sciwe jest bycie uczciwym biznesmenem zamiast nieuczciwym oraz cieszenie sie dobrym zdrowiem zamiast przezywania zmaga z choroba.Wszystko to jednak nie ma nic wspolnego z Duchow 軼ie磬 ani z twoim ostatecznym przeznaczeniem,kt鏎ym jest powr鏒 do domu Ojca, do Boskiej 鈍iadomosci.
Osiagniecie ostatecznego celu wymaga zrozumienia natury Boga,powiniene wiec zadac sobie pytanie:czym jest B鏬?
Musisz zrozumie ,ze twoje modlitwy i medytacje nie sk豉niaj Boga do dzia豉nia w spos鏏 dobry lub z造 dla ciebie.Nie mo瞠sz takze przenie嗆 chwa造 Boga na siebie ,albo na kogos innego.Wszystko, co mozesz zrobic,to uzna,瞠 B鏬 w tobie jest pote積y, ale nie dzieki tobie-zosta貫s po prostu obdarowany ζsk,ktora pozwala rozpozna to JEST,kt鏎e juz JEST.(...)
Jesli wiesz ,ze natur Boga jest mi這嗆 i zycie wieczne,nigdy wi璚ej nie b璠ziesz juz mia do czynienia ze smierci,staroscia lub choroba, jako z
rzeczywistosci,kt鏎a mo積a zmienic,wprowadzajac w nia Boga.Musisz zrozumie ,瞠 to nie ma nic wspolnego z Bogiem.ㄠczy sie to z CO CZΜWIEK ZASIEJE,TO I 砥 B犵ZIE.Je瞠li wierzysz w prawo grzechu,prawo materii i choroby albo prawo kary,to wprowadzasz je w swoje zycie i w zycie tych, kt鏎zy poszukuja u ciebie duchowego przewodnictwa.Gdy uswiadomisz sobie,瞠 natur Bosk jest mi這嗆, to powiniene tak瞠 poja znaczenie s這wa ζska.Zrozumiesz zatem,ze dobro jakiego do鈍iadczasz,przychodzi dzieki 豉sce,a nie dlatego,ze na nie zas逝zy貫s,albo jeste go wart.Jaka istota ludzka moze byc kiedykolwiek na tyle dobra,by zas逝zy豉 na Boga!
W rzeczywisto軼i, im wiecej posiadasz ludzkich w豉軼iwosci,tym bardziej musisz si ich pozbywa zanim urzeczywistnisz w sobie Boga.(...)Ods豉nia si w闚czas twoja prawdziwa Ja潯.
Twoje dobro fizyczne,mentalne,moralne i finansowe-nale篡 do ciebie dzi瘯i Bo瞠j ζsce,jest darem Boga.Nie mo瞠sz na nie zapracowac ani zas逝篡c;nie mo瞠sz wp造na na Boga,by ci je da i zaden tw鎩 czyn, postepek ani mysl nie s na tyle pot瞛ne,by przeszkodzic Bogu w Jego dzia豉niu.
Cho熲y twoje grzechy by造 jak szkar豉t,ty sam stajesz sie bia造 jak 郾ieg w chwili,gdy zrozumiesz swoja prawdziw to窺amosc.Dop鏦i przyjmujesz karm,czyli dop鏦i uznajesz siebie za ludzk istote,prawo karmy mo瞠 dzia豉c w twoim 篡ciu,przestaje jednak,gdy stwierdzisz:"Robie krok na prz鏚,oddzielam sie i teraz b璠 篡 dzieki ζsce".W chwili uswiadomienia sobie ,瞠 篡jesz dzieki ζsce, zaniechasz s這wa"ja".Przestaniesz sie chwalic,ze "ja"jest dobre i szacowne,zrezygnujesz tez z pot瘼iania "ja" jako z貫go i niegodnego.
Zapomnisz nawet o przesz這軼i i u鈍iadomisz sobie,瞠 nie zy貫s godzin temu,i ze nie mo瞠sz 篡c godzin kt鏎a nadejdzie.Jedynym czasem,kiedy mo瞠sz 篡c,jest teraz,a teraz 篡jesz ζsk.Przesz這嗆 odesz豉,przysz這s nigdy nie nast徙i;teraz jeste pod dzia豉niem ζski.Teraz nie ma grzechu,choroby,鄉ierci, niesprawiedliwosci-niczego dzia豉jacego w twojej swiadomosci.Jest tylko mi這嗆-mi這嗆 Bo瘸, nie twoja lub moja.
Je郵i rzeczywiscie i prawdziwie jeste w stanie zrozumie cho熲y do pewnego stopnia natur Boga, czujesz si tak, jakbys zrzucil kilka lat;pozbywasz sie wspomnie o dawnych postepkach;zaniedba ,wykrocze,wspomnie o b喚dnym mysleniu(...)Jestes got闚 zapomnie zar闚no swoje dobre czyny, jak i z貫.Mo瞠sz
zapomnie o maskaradzie,o roli,jak gra貫s w tym osobliwym przedstawieniu,porzuci to wszystko razem ze strojem i tym co do niego nale篡.
Jesli przywo豉sz w myslach najwznio郵ejsze i najlepsze przyk豉dy ojcostwa, jakie znasz,to zobaczysz,瞠 zaden prawdziwy ojciec nigdy nie pozwoli sobie na z這s, gniew, nietolerancj, gdy by這by to sprzeczne z ojcowska mi這sci do syna.Zrozumienie tego spowoduje,瞠 znikna wszystkie absurdalne obrazy Boga,kt鏎y karze i m軼i si.
B鏬 jest zbyt czysty, by widzie niegodziwosc.
Mistrz twierdzi,ze przyszed na ziemie,by czyni nie swoja wole, lecz wole Ojca.A co jest wol Ojca?Jest nia uzdrawianie chorych, wskrzeszanie zmar造ch,przebaczanie grzesznikom.Czy istnieje wiec kara Boska?Nauczyciel powiedzia"I ja ciebie nie pot瘼iam".Czy istnieje B鏬 kt鏎y karze?Jezus powiedzia do 這tra na krzy簑:"Dzi ze mna bedziesz w raju".Czy to jest B鏬 karz帷y?(...)W ca造m objawieniu Mistrza nie ma 瘸dnej wzmianki o tym,ze b璠zie potepia i kara, jest natomiast:"Nie grzesz wiecej, aby ci sie co gorszego nie przytrafi這".Czy Jezus m闚i o karze Boskiej?Nie to nie B鏬,ale twoje grzechy same si na tobie zemszcz.(...)Nie jest to zycie pod prawem Boga, ale pod prawem karmicznym,poniewa gdy zyjesz Bogiem,nie jeste zdolny do jakiegokolwiek grzechu.
Powszechne poga雟kie wierzenia,瞠 B鏬 idzie przed nami,aby ukara naszych nieprzyjaci馧,wywodz si ze staro篡tno軼i.Na ca造m 鈍iecie ludzie modl sie dzis do Boga o pok鎩 na ziemi,lecz B鏬 te modlitwy ignoruje.Na ca貫j ziemi m篹czy幡i i kobiety modl sie o swoje dzieci-o ich zdrowie i bezpiecze雟two-na te pro軸y r闚nie B鏬 reaguje milczeniem.Je瞠li B鏬 nie odpowiada na nasze modlitwy o dobro, jakie s zatem szanse na to,by wys逝cha jakiejkolwiek modlitwy o z這?Jakiego Boga czcimy?Czy kiedykolwiek istnia豉 na ziemi jaka rasa ludzi na tyle lepsza od innej,瞠 B鏬 t drug dla niej zniszczy,albo unicestwi jeden
nar鏚 dla drugiego?(...)W ciagu ostatniego stulecia rozegra造 sie trzy wielkie wojny;ci ,kt鏎zy zostali w nich pokonani, byli chrze軼ijanami i
demokratami,podobnie jak ci , kt鏎zy wygrali.(...)Czy jest wobec tego jasne,瞠 B鏬 nie daje przewagi i nie skazuje na pot瘼ienie za rzeczy,za kt鏎e Sam nie ponosi odpowiedzialnosci?Dop鏦i uznajemy prawo OKO ZA OKO I Z、 ZA ZAB,uruchamiamy prawo karmiczne-czynimy drugiemu to ,co nam zosta這 uczynione.(...) Nie ma ucieczki od kary za sprzeniewierzenie sie Dziesieciorgu Przykazaniom.Jest ona nast瘼stwem kazdego naruszenia, ale nie pochodzi od Boga-jest to kara, kt鏎a
przychodzi jako skutek naszego czynu lub mysli.
Inaczej m闚i帷, tworzysz, w豉sne jutro dniem dzisiejszym.Wszystko ,co robisz dzis, okresla to, co ma si zdarzy w twoim zyciu jutro lub pojutrze.
By moze dziwisz sie, dlaczego do鈍iadczasz w swym zyciu nieszcze軼;uwa瘸sz,瞠 nie zas逝篡貫 na nie.Nies逝sznie.Zaslu篡貫s na nie, nawet jesli nie osobiscie, to z racji przynale積osci do rasy lub 鈍iadomo軼i narodowej.Jako obywatel pa雟twa jeste odpowiedzialny za poczynania swego rz康u i jesli aprobujesz te,kt鏎e naruszaj Dziesiecioro Przykaza,wprawiasz w ruch prawo karmiczne z jego nieuniknionymi skutkami,kt鏎e do ciebie powracaj.Jedynym sposobem unikni璚ia przez indywidualn osob skutk闚 prawa karmicznego rz康u swego kraju jest wewn皻rzne wyrzeczenie sie jego czyn闚( tzw. wewn皻rzny sprzeciw wobec pogwa販enia Dziesieciorga Przykaza)(...)
Daj帷 nam prawdziw duchowa religi Nauczyciel wyrzuci dziewiec z tych przykaza za okno,ca趾owicie z nimi zrywaj帷, i zastapi je Pierwszym
Przykazaniem:'B璠ziesz mi這wa Pana Boga swego ca造m swoim sercem,ca陰 swoj dusza i ca造m swoim umys貫m",a nastepnie doda do niego inne starozytne przykazanie:"B璠ziesz mi這wa swego bli幡iego jak siebie samego".Sa to JEDYNE przykazania,jakim Jezus nada jakiekolwiek znaczenie duchowe i one maj wyznaczac kierunek rozwoju naszego cz這wiecze雟twa.Przykazanie "B璠ziesz mi這wa Pana Boga swego ...."sprowadza sie do pos逝sze雟twa Bogu i Jego prawom.Zalecenie ,by mi這wac bli幡iego swego,jak siebie samego ,ca趾owicie zabiera nas spod w豉dzy prawa karmicznego.Przestrzegajac tego nakazu, nie zamierzamy wyrz康zac nikomu niesprawiedliwosci, krzywdy czy z豉, tak jak nie wyrz康zalibysmy ich samym sobie albo nie chcielibysmy , 瞠by nam je uczyniono.Prosba do Boga o czyj捷 krzywd jest form poga雟kiej ignorancji, a modlitwa o w豉sne osi庵niecia to z kolei jeszcze inny rodzaj poga雟kiej g逝poty.
W naszych relacjach zyjmy zatem w ca趾owitym poczuciu,瞠 tworzymy jedno嗆(...)Je郵i zaczniemy patrzec na siebie jak na braci i siostry, nie b璠zie si w nas wytwarza這 瘸dne karmiczne dzia豉nie(...)安iadomo嗆 prawdziwej to窺amosci tworzy duchow wi篥 pomi璠zy wszystkimi,kt鏎zy pod捫aj t 軼iezk.Przy takiej wi瞛i nikt nie my郵i o tym ,by g鏎owa nad innym,nie zale篡 mu na w豉snej korzy軼i,wywyzszaniu sie lub innej formie promowania siebie samego, z wyj徠kiem mo磧iwo軼i dzielenia si sob, swoja Ja幡i.
W ko鎍u ta powszechna relacja zapanuje na ziemi i zasada "oko za oko, z帳 za z帳"oraz karmiczne prawo kary przestan w naszym zyciu dziala.

Mysli, kt鏎e jako ludzkie istoty wyrazamy, powracaj do nas, poniewaz natur prawa karmicznego jest:"a co cz這wiek sieje, to i 膨 b璠zie".Nie mozna jednak wini za to Boga.Uruchomili鄉y prawo karmiczne i oto co do nas powraca.Wszyscy przez sam natur narodzin(...)weszlismy pod dzia豉nie prawa karmicznego.(...)
Czy to prawo karmiczne moze byc prze豉mane? Odpowied brzmi :tak.
Mo瞠sz zatrzyma dzia豉nie prawa karmicznego w ka盥ej chwili swojego zycia,je瞠li uswiadomisz sobie ,瞠 uruchomi貫s je w豉snymi myslami i czynami lub na skutek przyj璚ia 鈍iadomosci rasowej, religijnej lub narodowej,kt鏎 zaczniesz teraz porzucac.Do przezwyci篹enia prawa karmicznego prowadzi sta貫 przebywanie w atmosferze mi這軼i i przebaczenia.(...)Jedno tylko moze uwolni cie od zasady:"a co cz這wiek sieje,to i 膨 bedzie"- zaprzestanie siewu.Sposobem na to jest rozpoznanie w豉snej duchowej to窺amo軼i,aby nie musia ju dochodzi, planowac,spiskowa, chwytac, czy nawet po膨da tego co kto posiada, ale bys otworzy oczy i m鏬 ze zdumieniem obserwowac cudowne sposoby Ojca, kt鏎y daje ci wszystko, czego potrzebujesz, bez odbierania czegokolwiek innym.
Owszem ,istnieje prawo, ale jednoczesnie jest cos co nazywamy ζsk.
Nowoczesna metafizyka m闚i,ze jeste鄉y podporz康kowani prawom materii(np. prawo klimatu,dziedziczno軼i, infekcji,czasu, przestrzeni itd).(...)
Je郵i przezy貫 kiedykolwiek do鈍iadczenie metafizyczne lub duchowe uzdrowienie,to wiesz,瞠 w obliczu zrozumienia duchowego prawa materii trac swa moc.S teoriami i wierzeniami,lecz istnieje ζska, kt鏎a odsuwa je na bok.Nie znaczy to,瞠 na planie ludzkim nie istnieja prawa materii,albo zanikaj prawa umys逝-chodzi po prostu o to,瞠 istnieje stan ζski,kt鏎y zar闚no prawa materii jak i umys逝 usuwa na bok.Gdy przechodzisz pod dzia豉nie ζski,zadne prawa nie maj racji bytu.W duchowym kr鏊estwie,kt鏎e jest stanem ζski,nie ma miejsca dla dw鏂h si,z kt鏎ych jedna g鏎owa豉by nad druga,przezwyci篹a豉 j lub usuwa豉-
istnieje tylko jedna si豉.W kr鏊estwie Ducha nie ma opozycji, nie ma walki-jest tylko stan ζski,kt鏎y sam w sobie stanowi prawo eliminacji kazdej fazy materialno軼i.Gdy wchodzisz w stan ζski ,nie masz juz dobrego albo s豉bego zdrowia ani obfitych lub sk徙ych zasob闚.砰jesz w stanie duchowosci, w kt鏎ym nie istnieje ani dobro, ani z這-nie ma stopniowania i por闚nan-jest tylko Byt,boski Byt, duchowy Byt, jedyny Byt.Tylko wtedy, gdy przestaniesz mysle kategoriami zdrowia i choroby, bogactwa i biedy wchodz帷 na poziom duchowosci,przekroczysz nie tylko w豉sne cz這wiecze雟two, ale i nawet dobre cz這wiecze雟two:wzniesiesz sie ponad Dziesiecioro Przykaza, do tej 鈍iadomosci, kt鏎 Chrystus objawi w dw鏂h wielkich przykazaniach uznaj帷ych tylko jedn si喚-jednego Boga, jednego Ducha,jed Dusz-ka盥y z nas jest tak Jedno軼i.
Uznanie tego jest pierwszym krokiem.Przykazania te musza byc naprawde prze篡wane.Powiniene przyj望 je do swiadomosci ,aby rzeczywiscie nauczy sie przebacza swoim wrogom.Abys nauczy si nie krytykowa, nie os康zac, lub nie pot瘼ia kogo za pope軟ione b喚dy.Nie chodzi o to ,aby darowac winy,ale o to, by w miar jak kto stara sie podnie嗆, poda mu pomocn d這, rozpoznaj帷 w nim natur Bosk;Boga, jako prawdziw Dusze wszelkich istot ludzkich.(...)
Takie zrozumienie nie uzdrawia chorych ani grzesznych.Pozwala ono im tylko szybciej "umiera"-aby ods這ni ich duchow Ja潯.(...)
Kazdemu z nas powinno przyjsc do g這wy,瞠 w zyciu chodzi o co wi璚ej ni zdrowie i bogactwo.Co wiecej ni chodzenie po tej ziemi i dbanie o w豉sn rozrywk.Istnieje co wi璚ej-samo 砰cie.砰cie wieczne, kt鏎e nie zna grobu;砰cie ,kt鏎enie zna niemocy.砰cie ,kt鏎emu obcy jest grzech,bieda, wojna.驪y mo積a takie zycie osi庵n望?Kazdy kto posiad cho熲y male鎥ie ziarnko duchowego wgl康u, jest w stanie pom鏂 bli幡iemu w osiagnieciu tego 砰cia, uzdrawiaj帷 go z chor鏏 fizycznych, mentalnych, moralnych.(...)W kazdym z nas mieszka Syn Bo篡.Chrystus to nie cz這wiek, kt鏎y chodzi po ziemi dwa tysi帷e lat temu.Cz這wiekiem by Jezus,Chrystus zas jest Duchem Bo篡m w cz這wieku.Ten Duch by transcendentn 安iadomo軼i Jezusa i ta 鈍iadomo嗆 jest Synem Bo篡m w nas.Ma on leczy choroby, 篡wi nas, ubierac, by nasz ochron, pewnosci i bezpiecze雟twem, jak to bylo w Galilei.
Aby korzysta z Jego dobrodziejstw, musisz wyzby si obrazu Boga nagradzaj帷ego i karz帷ego, i przyj望 Boga mi逝j帷ego, w kt鏎ym nie ma ani ciemnosci, ani 瘸dnych ludzkich cn鏒 i cech smiertelnych.Je郵i takiego Boga poznasz i je郵i nie b璠ziesz si juz ba Jego samego i Jego gniewu,albo kary, b璠ziesz wiedzia ,ze nie grozi ci choroba,鄉ierc ani staros, poniewaz w Bogu nie ma miejsca dla tych rzeczy.
Zadaniem Mistrza, czyli Chrystusa w nas, jest zniweczenie wielu grzesznych mysli i pragnie, choroby, niedostatku i wreszcie ostatniego wroga- samej smierci.Jesli siejesz w Duchu;jesli jeste wierny duchowej prawdzie,瞠 Ja i Ojciec jedno jeste鄉y, nieod陰czni, niepodzielni, to nawet gdy po軼ielisz sobie w piekle lub gdy kroczysz dolin cieni 鄉ierci, to i tak "ja i m鎩 Ojciec jedno jeste鄉y".Jeste jednosci z Ojcem i wszystko ,co On ma, nale篡 tak瞠 do ciebie, nie dlatego,瞠 na to zapracowa貫 lub zas逝zy貫, lecz dzieki ζsce Boga.
Wszystko co robi B鏬 jest bezinteresowne.(...)B鏬 nie jest isota nadludzk.Nie jest tez osoba z ludzkimi uczuciami.B鏬 nie lituje sie i nie potepia.On istnieje i jest dostepny dla ka盥ego,kto tylko potrafi przyzna ,瞠 B鏬 jest.Wszystkie twoje bezsensowne modlitwy b豉gaj帷e Boga , by by inny ni jest ,ustan kiedy zrozumiesz 瞠 B鏬 nie podlega ludzkim wp造wom, ani nie przyjmuje polece cz這wieka.B鏬 nie akceptuje naszego poj璚ia sprawiedliwosci,mi這軼i i mi這sierdzia,ale przekazuje nam Swoja wizj tych warto軼i,je郵i tylko s逝chamy cichego,豉godnego G這su.(...) B鏬 jest niesko鎍zon Mi這軼i i Inteligencj,kt鏎a podtrzymuje uniwersalne prawo.Zamiast modli sie do Niego,wycisz sie i ws逝chaj w G這s w swoim wn皻rzu.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Freya dnia Nie 19:36, 12 Gru 2010, w ca這軼i zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 10:01, 13 Gru 2010  
Eve
Go嗆








Mam tylko jedno "ale" do tego tekstu. Karma jest tu przedstawiona jako co z貫go, jako kara za co. A karma sama w sobie nie jest ani z豉, ani dobra. Po prostu co wysy豉my, to zbierzemy. Zrobimy co z貫go, do nas wr鏂i. Ale gdy zrobimy co dobrego - te do nas wr鏂i.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 10:34, 13 Gru 2010  
Grey Owl
Go嗆








Czesc zrodel objasniajacych prawo karmy wlasnie tak interpretuje swymi nieszczesliwymi sformulowaniami dzialanie karmy.
I z pewnoscia zasugerowana nimi nie zwrocilas uwagi, ze ten tekst mowi o konsekwencjach praw istnienia, a nie o karze zsylanej z zewnatrz.
To dlatego jest w nim tez mowa i o tym, ze konsekwencje karmy mozna cofnac, gdy zarzuci sie dotychczasowe bledne wybory.

A do fragmentu o pierwszych dwoch przykazaniach dodalybym jeszcze, ze kiedys Jezus pytany przez uczniow o to ktore z przykazan jest najwazniejsze odpowiedzial, ze najwazniejsze sa pierwsze dwa.
Bo gdy przestrzega sie pierwszych dwoch, to nie czyni sie nic przeciw nastepnym przykazaniom, bedacym jedynie uszczegolowieniem tych wlasnie.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 13:34, 13 Gru 2010  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


Tak Eve , masz racj karma nie jest sama w sobie ani dobra ,ani z豉.Po prostu jest, i nie mamy na to wp造wu.
Nie o to w tym materiale chodzi.
Dop鏦i b璠ziemy pod dzia豉niem karmy , dop鏒y b璠ziemy wci庵nieci w ko這wr鏒 篡cia.B璠ziemy inbkarnowa, bo zawsze bedzie cos do odrobienia, naprawienia, bo zawsze b璠ziemy cos d逝積i, bo b璠ziemy pod prawem karmy.
Goldshmith twierdzi,瞠 mozna ten zakl皻y krag przerwac w ka盥ej chwili, ale trzeba wiedzie jak.Osobi軼ie uwa瘸m ,瞠 sta na to tylko jednostki, albo Dusz ,kt鏎a zesz豉 ostatni raz na Ziemie ( jest tak wysoce rozwini皻a duchowo).
Przede wszystkim potykamy si o g堯wn barier - dualizmu.Np. wiara w dobro i z這.Cz這wiek ocenia , ca造 czas cocenia i szufladkuje co jest dobre , a co z貫.Czy w zwiazku z tym mozna mu powiedzie, ze tak na prawde to nie ma dobra i z豉?Czy w to uwierzy?
Oczywiscie na planie fizycznym widzimy dobro i z這,ale jest to czysto ludzkie widzenie.
To tylko jeden przyk豉d kt鏎y przyszed mi w tej chwili do g這wy, a przecie jest ich znaczniue wiecej...


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 13:47, 13 Gru 2010  
Eve
Go嗆








Mamy wp造w poprzez swoje decyzje i wybory 軼ie瞠k kt鏎ymi mamy pod捫a. No i patrz帷 z punktu widzenia akcji - reakcji, takie prawo karmy si璕a o wiele wy瞠j ni tylko w ziemskie wcielenia. Jest jedn z zasad dzia豉nia 鈍iata.
A co do dualizmu - dla mnie to nie karma. To raczej jeden ze sposob闚 poznawania 鈍iata tutaj.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 13:57, 13 Gru 2010  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


Eve - Goldsmith daje przyk豉d wyzwolenia sie spod karmy:
Cytat:
do ko鎍a swoich dni na ziemi i poprzez ca陰 wieczno嗆
Nie m闚i tylko o ziemskim wcieleniu.
A co do dualizmu.Ot騜 Goldsmith( ca造 czas omawaimy jego koncepcj) podaje mo磧iwosci wyzwolenia sie spod karmy , ale s one obwarowane zmian my郵enia i postepowania( zmian 鈍iadomo軼i).Jedn z takich zmian jest odrzucenie wiary w dobro i z這, jako w co co nie istnieje 鈍iecie Duchowym.


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Freya dnia Pon 13:58, 13 Gru 2010, w ca這軼i zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 16:09, 13 Gru 2010  
Eve
Go嗆








Ok, ale jak opuszczamy Ziemi, to trafiamy do 鈍iata duchowego, gdzie jak sama powiedzia豉, dobro i z這 nie istnieje. Czyli zasada karmy wg Goldsmitha przestaje w tym momencie obowi您ywa. No i jakie odrzucenie dobra i z豉? Sama karma szufladkuje nam rzeczy na dobre i z貫. Co jest dobre i dostanie si nam za to nagroda, a co jest z貫 i nas ukarze.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 16:22, 13 Gru 2010  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


Chodzi o zrozumienie TU NA ZIEMI przez nas -istoty fizyczne,瞠 "nasz 鈍iat fizyczny jest 鈍iatem pozor闚(pozornych warto軼i),gdzie z這 i dobro nie istnieje".
Cytat:
No i jakie odrzucenie dobra i z豉? Sama karma szufladkuje nam rzeczy na dobre i z貫. Co jest dobre i dostanie si nam za to nagroda, a co jest z貫 i nas ukarze.

No w豉郾ie- sama sobie odpowiedzia豉s na pytanie. Very Happy Jesli nie jeste w stanie odrzuci wiary w dobro i z這( czyli ocenia i krytykowa co jest dobre a co z貫 ), jeste zaszufladkowana przez karm.
Chodzi o to by umia豉 wyj嗆 ponad ni.

Te rzeczy trudno zrozumie ,a co dopiero zastosowa Wink


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 6:43, 14 Gru 2010  
za_mgla
Mistrz Zmian



Do陰czy: 26 Gru 2009
Posty: 4995
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 28 razy
Sk康: Grodzisk Maz.
P貫: Kobieta


Jak ja kocham te swoje skroty Freyo, no przeciez mialam napisane ze "prawo karmiczne", ale dlaczego wpisujac juz polke napisalam tylko ze Karma to juz tego nie wiem.?
pozdrowienka


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 9:21, 14 Gru 2010  
Grey Owl
Go嗆








Moze postaraj sie Eve spojrzec na to tak :
Budujesz tame, zle obliczywszy parametry i zawala sie.
Stawiasz dom na stromym zboczu, ktore osuwa sie po oberwaniu chmury; albo u podnoza niewygaslego wulkanu, ktory pewnego dnia sie budzi.
To sa bledy, nawet podstawowe i ich konsekwencje, ale nie grzechy i kary.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 9:41, 14 Gru 2010  
Eve
Go嗆








Ja to rozumiem Smile To Goldsmith ci庵le grzmi o karach.

Freya napisa:
Chodzi o zrozumienie TU NA ZIEMI przez nas -istoty fizyczne,瞠 "nasz 鈍iat fizyczny jest 鈍iatem pozor闚(pozornych warto軼i),gdzie z這 i dobro nie istnieje".

No w豉郾ie- sama sobie odpowiedzia豉s na pytanie. Very Happy Jesli nie jeste w stanie odrzuci wiary w dobro i z這( czyli ocenia i krytykowa co jest dobre a co z貫 ), jeste zaszufladkowana przez karm.
Chodzi o to by umia豉 wyj嗆 ponad ni.

Te rzeczy trudno zrozumie ,a co dopiero zastosowa Wink


Ocena efektu czego jako dobre lub z貫 nie spowoduje znikni璚ia samego efektu. Nie wyjdziesz poza tak rozumian karm. Ona nadal b璠zie, zmieni si tylko tw鎩 stosunek do niej.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 10:20, 14 Gru 2010  
Grey Owl
Go嗆








Wyjde, jak dostrzege blad i go skoryguje Smile

Ale jestesmy dzielne w tej wymianie pogladow Laughing
Kocham Was/Nas Exclamation
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 11:53, 14 Gru 2010  
Eve
Go嗆








Ale ju samo podej軼ie do czego jako do b喚du to ocenianie, bo uznajesz, 瞠 istnieje co, co trzeba naprawi.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 12:18, 14 Gru 2010  
Grey Owl
Go嗆








Nazywanie faktu po imieniu wolne od konotacji oceniajacych - jak nazwac, zeby nie budzilo skojarzen z ocenianiem Question

Np. : "Jest burza, bo zaistniala zbyt duza roznica potencjalu."
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Wto 14:10, 14 Gru 2010  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


Eve napisa:


Ocena efektu czego jako dobre lub z貫 nie spowoduje znikni璚ia samego efektu. Nie wyjdziesz poza tak rozumian karm. Ona nadal b璠zie, zmieni si tylko tw鎩 stosunek do niej.


Spr鏏uj nie ocenia, ale tak NA PRAWD, to poczujesz ,ze dla Ciebie efekt zniknie.


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Prawo Karmiczne -> Prawo karmiczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 10  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Id do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nast瘼ny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin