Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna   www.polana.fora.pl
Forum dyskusyjne 砰cie po 篡ciu, Kontakt ze Zmar造mi, Odzyskiwanie Dusz, Oczyszczanie Energii, Egzorcyzmy, 安iadome 好ienie, Oobe, Radykalne Wybaczanie, Rozw鎩 Duchowy
 


Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Regresing/Wcielenia; Gobelin; Akasza; 安iadome 好ienie; Nasze Oobe; Odzyskiwanie W豉snego puzzla JA -> Wybaczanie Id do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat 
  Post  - Wys豉ny: Nie 17:35, 19 Lut 2012  
za_t璚z




Do陰czy: 28 Maj 2011
Posty: 330
Przeczyta: 0 temat闚

Sk康: kt騜 to wie...
P貫: Kobieta


Powt鏎z jeszcze raz - ostatni. W tym w徠ku chodzi mi nie o "nienawi嗆", a o to, co nazywa si "radykalnym wybaczaniem".
Pisz帷 niefortunnie "nienawidz" (to nie by這 mo瞠 najlepsze s這wo, a wok馧 niego naros豉 dyskusja), mia豉m na my郵i "nie toleruj, nie 篡cz dobrze, nie chc mie nic wsp鏊nego, nie szanuj, nie lubi, chc by jak najdalej, mam nadziej, 瞠 spotka tego kogo zas逝穎na pokuta - w tym lub innym 篡ciu".

Ciekawa jestem, czy gdyby kto z premedytacj zamordowa komu z Was dziecko, ugodzi no瞠m schorowan matk czy zgwa販i brutalnie 穎n, te tak ochoczo m闚iliby軼ie o radykalnym wybaczaniu?

PIKu, ja nie pisa豉m o krzywdzeniu MNIE, tylko innych istot, bezbronnych. Czy mam udawa, 瞠 tego nie widz, czy mam sobie wmawia, 瞠 nie by這 np. holocaustu, 瞠by siebie nie "niszczy"? A mo瞠 w豉郾ie zoboj皻nienie jest niszczeniem siebie?...

(Hitler by w mojej wypowiedzi symbolem - symbolem zag豉dy, mordu i krzywdy).

Zgadzam si, 瞠 cierpienie moich i innych ludzi jest wpisane w porz康ek 鈍iata, ma nauczy czego, pokaza drog itp.
Ale sk康 wiecie, 瞠 w porz康ek 鈍iata wpisane jest to, co nazywacie radykalnym wybaczeniem? Mo瞠 tak jest wygodniej, bo zyskuje si wtedy spok鎩 duszy?

I jeszcze raz powtarzam, moja nietolerancja dla z豉 i brak woli wybaczenia tym, kt鏎zy skrzywdzili J, nie oznaczaj, 瞠 zamierzam si na nich m軼i lub 瞠 codziennie ich przeklinam albo w jaki spos鏏 ich dr璚z. Ale nie wybacz im tego. Czu豉bym si 幢e w豉郾ie wtedy, gdybym wybaczy豉.


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 18:12, 19 Lut 2012  
Go嗆









za_t璚z napisa:
Mirku, Ty sam pisa貫, 瞠 tolerancja to nie jest zgoda na z這, czy nie?

No wi璚 ja si nie zgadzam na z這. I nie mam zamiaru go wybacza.
Mo瞠 i mnie to niszczy.
Ale dzi瘯i temu mam szacunek do siebie.
Nie musz mie korzy軼i. Ja altruistka jestem.

Tak pisa貫m. Mo瞠sz powiedzie, 瞠 pot瘼iam czyny jakich si dopu軼ili Hitler i Stalin. Uwa瘸m je za z貫.
Altruistk r闚nie nie jeste. Raczej masochistk, skoro szkodzenie sobie nazywasz godno軼i.
Z這rzeczenie, to wyraz nienawi軼i. Nienawi嗆 rodzi nienawi嗆 i ko這 si zamyka. "Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamie. Nikt ci nie pot瘼i? I ja ci nie pot瘼iam. Id i nie grzesz wi璚ej". To wielkie s這wa, kt鏎e wiele t逝macz.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 19:25, 19 Lut 2012  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


za_t璚z napisa:


I jeszcze raz powtarzam, moja nietolerancja dla z豉 i brak woli wybaczenia tym, kt鏎zy skrzywdzili J, nie oznaczaj, 瞠 zamierzam si na nich m軼i lub 瞠 codziennie ich przeklinam albo w jaki spos鏏 ich dr璚z. Ale nie wybacz im tego. Czu豉bym si 幢e w豉郾ie wtedy, gdybym wybaczy豉.


Rozw鎩 duchowy to r闚nie, a moze przede wszystkim uwolnienie sie od emocji.Bycie ponad nimi.Czyli- NIC i NIKT nie moze mnie zrani.
Trzymanie w sobie tych negatywnych emocji sprawia,瞠 w chwili smierci zabieramy je na Tamt Stron,czyli obci捫aj one nasz Dusz.
Dlatego TAK WA烤E jest by鄉y na tzw.這簑 鄉ierci wybaczyli wszystkim i nie zabierali swych blokad TAM.

T璚zuniu ,piszesz,ze ktos bardzo mocno skrzywdzil J.To jest spojrzenie z ludzkiego punktu widzenia.Nic nie wiesz jakie karmiczne powiazania byly mi璠zy Duszami z ktorymi J byl zwi您any...Z tego co wiem wierzysz w reinkarnacj,i wierzysz w to 瞠 NIC nie jest przypadkowe.
Chc tylko napisa,瞠 nasze postrzeganie rzeczywistosci, nasze dzielenie wszystkiego na "dobro"i "z這" jest zaw篹one,jest ograniczone,jest po prostu ludzkie.
Wszystko co jest "z貫" z naszego ludzkiego punktu widzenia moze okaza sie naszym dobrodziejstwem na naszej duchowej drodze rozwoju...To "z這" jest nam bardzo, bardzo potrzebne.Sami wiec je przyci庵amy, aby przerobic pewne lekcje ,i albo si to udaje,albo nie...
Cz瘰to spotykam sie z takim stwierdzeniem i przychylam do niego...


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 20:34, 19 Lut 2012  
Sara




Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 997
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 8 razy

P貫: Kobieta


Aniu, wyszukane , ode mnie dla Ciebie :

Cytat:


Co myslisz o przebaczaniu ?

Przegl康aj帷 statystyki wej嗆 na bloga zauwa篡豉m, 瞠 jednym z temat闚 wzbudzaj帷ych bardzo du瞠 zainteresowanie jest wybaczanie. W zwi您ku z tym chcia豉bym pog喚bi troch ten temat, skupiaj帷 si na tym dlaczego jest nam trudno wybaczy i jakie mamy wyobra瞠nie o wybaczaniu.

Zastanowi這 mnie to zainteresowanie wybaczaniem. Czy瘺y ludzie nie wiedzieli jak to robi, nie potrafili? Dlaczego? Mo瞠 dlatego, 瞠 w naszych umys豉ch istniej pewne wizje dotycz帷e tego czym jest/powinno by przebaczenie i nie potrafimy im sprosta? A mo瞠 uwa瘸my wybaczenie za co trudnego, odzieraj帷ego z godno軼i, za okazanie s豉bo軼i lub za domen ludzi 鈍i皻ych?

Z pomoc przyszed Jean Monbourquette, kanadyjski psycholog i duchowny, kt鏎y w ksi捫ce „Jak przebacza”, do嗆 szeroko opisuje kwesti pozbycia si b喚dnych przekona na temat przebaczania. Przedstawi pokr鏒ce tezy tego autora opatrzone moim komentarzem.

1. Przebaczy to nie znaczy zapomnie.
Wydaje mi si, 瞠 wiele ludzi nie chce przebacza w obawie przed zanegowaniem krzywdy jaka im si sta豉. My郵, 瞠 przebaczenie polega na wymazaniu jakiego czynu z pami璚i. Faktycznie, cz瘰to daje si „dobre rady” w rodzaju: „zapomnij o tym”, „zachowuj si jakby to si nie wydarzy這”, myl帷 to z przebaczeniem. Jak mo積a przebaczy co, czego ju si nie pami皻a? Jak mo積a pracowa nad otwieraniem swojego serca poprzez odcinanie si od swoich do鈍iadcze?

2. Przebaczy to nie znaczy wyprze ze 鈍iadomo軼i.
Radzenie sobie z krzywd poprzez zaprzeczanie czy t逝mienie swoich emocji i 鈍iadomo軼i wydarzenia jest psychologicznym 郵epym zau趾iem. Osoba pod pozorem wybaczania wypiera si swojej cierpi帷ej cz窷ci, po to, by uchroni si przed b鏊em. Odcina si w ten spos鏏 od miejsca, w kt鏎ym (z pozoru paradoksalnie) mo瞠 nast徙i prawdziwe przebaczenie. Nie da si osi庵n望 uzdrowienia bez akceptacji zranienia wraz z jego bolesnymi konsekwencjami.

3. Przebaczenie jest czym wi璚ej ni aktem woli.


Pami皻amy dobrze, gdy jako dzieciom „nakazywano” nam wybaczenie i pogodzenie si. Chwila wysi趾u, podanie sobie d這ni – i po krzyku. Ten schemat wielu pozosta a do doros貫go 篡cia. Jednak przebaczenie nie jest magicznym aktem, pstrykni璚iem palcami. To jest proces, kt鏎y trwa pewien czas, w zale積o軼i od osoby i sytuacji w jakiej si znalaz豉. Proces anga簑j帷y emocje, serce, wiar, wyobra幡i, itd.

4. Przebaczenia nie mo積a nakaza. Monbourquette s逝sznie pisze o tym, 瞠 w chrze軼ija雟twie cz瘰to poj璚ia wybaczania jest mocno sp造cone i sprowadza si do „obowi您ku chrze軼ija雟kiego wybaczania”. Jest to nie tyle zalecenie, co pewien nakaz. A c騜 to za wybaczenie, gdy jest dokonane musu i przykazania? To nie jest wybaczenie. Mamy wolno嗆 decydowania i prawo do uznawania swoich emocji. Przebaczenie jest prawdziwe dopiero wtedy gdy wynika z ch璚i serca, jest spontaniczne.

5. Przebaczenie nie oznacza powrotu do sytuacji przed obelg.
Nie da si realnie wr鏂i do jakiego momentu w przesz這軼i. Nie ma te co si 逝dzi, 瞠 przebaczaj帷 wszystko b璠zie „po staremu”. Przebaczenie nie musi oznacza odbudowywania relacji. Przebaczy mo積a te przecie osobie nie篡j帷ej lub takiej, z kt鏎 nie mamy kontaktu. I w ko鎍u – mo積a przebaczy i nie chcie ju mie do czynienia ze sprawc krzywdy.

6. Przebaczenie nie wymaga zrzeczenia si swoich praw.
Monbourquette przytacza s這wa pewnej pani, kt鏎a po jego wyst徙ieniu na temat przebaczenia powiedzia豉 „Powinien ksi康z bardziej uwa瘸, gdy m闚i o przebaczeniu. Przebaczenie z這czy鎍om, na przyk豉d gwa販icielom jest niebezpieczne, a nawet ohydne. Czy to w jaki spos鏏 nie zach璚a ich do recydywy?”. Czy przypadkiem my sami nie mamy tego rodzaju przekona? A przecie sprawiedliwo嗆 i prawa ofiary wcale nie musz by w sprzeczno軼i z aktem przebaczenia. Jednocze郾ie przebaczenie nie powinno by biernym zgadzaniem si na krzywd i niesprawiedliwo嗆.

7. Przebaczy innemu to nie znaczy uniewinnia go.
Przebaczenie nie jest ani wymazywaniem krzywdy czy zbrodni, ani zdejmowaniem odpowiedzialno軼i ze sprawcy za jego czyny. Monbourquette zwraca uwag na to, 瞠 uniewinnianie poprzez przebaczenie („Wybaczam mu, to nie jego wina”) mo瞠 sta si upokorzeniem i lekcewa瞠niem („Jeste nieodpowiedzialny”, „nie wiesz co robisz”, „nie jeste do嗆 inteligentny by odpowiada za takie przewinienie”) winowajcy.

8. Przebaczenie nie jest demonstracj wy窺zo軼i moralnej.
„Znaj moje dobre serce – wybaczam ci” – taka „豉skawo嗆” nie ma nic wsp鏊nego z prawdziwym wybaczeniem. Tego rodzaju postawa mo瞠 sta si sposobem na podwy窺zenie w豉snej warto軼i czy postawieniem si moralnie wy瞠j od winowajcy. A przecie przebaczenie ma p造n望 z otwartego serca i wewn皻rznej si造, a nie by dyktowane poprzez ego, kt鏎e chce si poczu lepsze od innych.

9. Przebaczenie nie polega na zrzuceniu go na Boga.
O ile na pewno B鏬 potrafi wybacza najlepiej, to nie oznacza to, 瞠 cz這wiek nie umie wcale i powinien si pozostawia wybaczenie w boskich r瘯ach. Mo瞠 chodzi tu o odkrycie boskiej cz御tki w sobie i nauczenie si otwarto軼i serca…?

Poniewa jestem zagorza陰 or璠owniczk pozytywnego formu這wania przekona* (jak i innych spraw – cel闚, marze, wizji), chcia豉bym podsumowa powy窺ze rozwa瘸nia dziewi璚ioma dobrymi koncepcjami wybaczania.


1. Mo瞠sz przebaczy, pami皻aj帷 co si zdarzy這.
2. Aby przebaczy nale篡 鈍iadomie zaakceptowa swoj krzywd i cierpienie.
3. Osi庵ni璚ie wybaczenia polega na ch璚i oraz na konkretnym dzia豉niu.
4. Prawdziwe przebaczenie jest dobrowolne.
5. Akt przebaczenia prowadzi do zmiany w relacji i sytuacji obu stron konfliktu, tworz帷 nowe „tu i teraz”.
6. Przebaczenie i dochodzenie do sprawiedliwo軼i mog zosta po陰czone.
7. Mo積a przebaczy jednocze郾ie pozostawiaj帷 odpowiedzialno嗆 przy winowajcy.
8. Prawdziwe przebaczenie dokonuje si w pokorze i 篡czliwo軼i.
9. Przebaczanie jest dzia豉niem zar闚no ludzkim, jak i boskim.

*Pow鏚 jest prosty: aby sformu這wa zaprzeczenie jakiej niepo膨danej rzeczy, najpierw nale篡 powiedzie/pomy郵e t rzecz. A po co dodawa energii czemu, co nie jest po膨dane? Je郵i nie wierzysz spr鏏uj nie my郵e o wielkim bia造m misiu polarnym…wszystko, tylko o nim nie my郵…




Ze strony
[link widoczny dla zalogowanych] :


ciepelko Smile


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 20:36, 19 Lut 2012  
Ewa Fortuna




Do陰czy: 28 Gru 2009
Posty: 1583
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 2 razy

P貫: Kobieta


Za tecz nie ma sensu dyskutowac o czym czego nie rozumiesz,a zeby zrozumie musisz przeczytac ksi捫k. Confused


Post zosta pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ewa Fortuna dnia Pon 10:15, 20 Lut 2012, w ca這軼i zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 21:38, 19 Lut 2012  
Freya
Mol Ksi捫kowy



Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 2011
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 15 razy
Sk康: Krak闚
P貫: Kobieta


Saro- dyskutujemy z Agnieszk, nie z Ani Rolling Eyes


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Nie 23:25, 19 Lut 2012  
Sara




Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 997
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 8 razy

P貫: Kobieta


Wiem, Frey'u, ze z Za_T璚z, tyle tylko, ze - ona mia豉 wg mnie do tej pory imie 'Ania'

Agnieszko , sorry za pomy趾 Oops ..jakos dziwnie mi to imie Ania do Ciebie pasuje ...


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 9:49, 20 Lut 2012  
za_t璚z




Do陰czy: 28 Maj 2011
Posty: 330
Przeczyta: 0 temat闚

Sk康: kt騜 to wie...
P貫: Kobieta


Zdecydowanie nie jestem Ani, ju wcze郾iej o tym przeb彗iwa豉m...


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 14:17, 20 Lut 2012  
Sara




Do陰czy: 27 Gru 2009
Posty: 997
Przeczyta: 0 temat闚

Pom鏬: 8 razy

P貫: Kobieta


Cytat:
ju wcze郾iej o tym przeb彗iwa豉m...


... Oops nie zauwazy豉m tych wzmianek ..

jeszcze raz I'm sorry :



Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 14:33, 20 Lut 2012  
Grey Owl
Go嗆








Gdy sie codziennie w paru miejscach rozmawia z paroma dziewczynami na A, to moga sie nalozyc imiona.
Jak sie to zauwazy, to dobrze jest wtedy napisac wyraznie o pomylce na PW i sprawa dyskretnie jest zalatwiona Smile

Ja ostatnio (bo siedze gleboko w sprawach Rivy) - co chwile przestawialam imie Monika z Mariola... Wink
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Post  - Wys豉ny: Pon 15:55, 20 Lut 2012  
za_t璚z




Do陰czy: 28 Maj 2011
Posty: 330
Przeczyta: 0 temat闚

Sk康: kt騜 to wie...
P貫: Kobieta


Na razie to ja mam zdecydowanie wi瘯sze problemy ni pomy趾a w imieniu.
Tak瞠, Saro, nie przejmuj si, naprawd, to nic.
Chyba jaki czas mnie tu nie b璠zie. Kwesti wybaczania zawieszam do odwo豉nia...


Post zosta pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Powr鏒 do g鏎y  

  Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Regresing/Wcielenia; Gobelin; Akasza; 安iadome 好ienie; Nasze Oobe; Odzyskiwanie W豉snego puzzla JA -> Wybaczanie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Id do strony Poprzedni  1, 2
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin