Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna   www.polana.fora.pl
Forum dyskusyjne 砰cie po 篡ciu, Kontakt ze Zmar造mi, Odzyskiwanie Dusz, Oczyszczanie Energii, Egzorcyzmy, 安iadome 好ienie, Oobe, Radykalne Wybaczanie, Rozw鎩 Duchowy
 


Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Gdybanie :); systemy filozoficzne. -> Praca i poszukiwanie cz這wieka w filozofii spirystycznej
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat 
  Post Praca i poszukiwanie cz這wieka w filozofii spirystycznej - Wys豉ny: Pon 22:04, 17 Lut 2014  
Go嗆









"Podejrzewam, i wielu doros造ch Polak闚 zna film Tadeusza Chmielewskiego pt. „Nie lubi poniedzia趾u” z 1971 roku. Cho uwa瘸m t komedi za 鈔ednio zabawn doskonale odzwierciedla ona odczucia kilku pokole naszych rodak闚 w kwestii powrotu do szarej rzeczywisto軼i, pierwszego dnia tygodnia (w rzeczywisto軼i drugiego) i konieczno軼i pracy po beztroskim weekendzie. Pod tym wzgl璠em przez ponad czterdzie軼i lat prawie nic si nie zmieni這. Wielu z nas nadal chcia這by, aby niedzielna sielanka nigdy nie dobiega豉 ko鎍a. Cz瘰to jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielkim dobrodziejstwem jest praca sama w sobie. Nie zamierzam jako szczeg鏊nie skupia si na oczywistych oczywisto軼iach zwi您anych z utrzymaniem siebie i rodziny, gdy zwykle pracuje si po to, by zarabia, ale chcia豚ym zastanowi si nad warto軼i pracy, jako procesem wzbogacania w豉snej osobowo軼i, poprzez rozw鎩 umiej皻no軼i i 鈍iadomo軼i.

Mo積a ca貫 篡cie przesiedzie na jednej skale i do ko鎍a swoich dni w bezruchu wpatrywa si w rosn帷e drzewo, ale to chyba smutna perspektywa. Dobrze by by這 zerkn望 na t sam ro郵in te od drugiej strony, aby dowiedzie si o niej czego wi璚ej. A mo瞠 uznamy, 瞠 z innego kamyka wygl康a lepiej? Mo瞠 po drugiej stronie pnia jest dziupla? Nie dowiemy si, je郵i nie zmienimy perspektywy. Punkt widzenia zale篡 od miejsca siedzenia, a ka盥e nowe zaj璚ie, kolejne wyzwanie, jaka trudno嗆 sprawia, 瞠 nabieramy do鈍iadczenia, stajemy si wewn皻rznie bogatsi. Osoby wykonuj帷e w 篡ciu r騜ne zawody zwykle s bardziej otwarte, wszechstronne i wyrozumia貫. B璠帷 handlowcem wiem, z jakimi problemami spotykaj si sprzedawcy, wykonuj帷 zaw鏚 piekarza rozumiem udr瘯i zwi您ane z nocnym trybem 篡cia, a siadaj帷 za szkolnym biurkiem zaczynam inaczej pojmowa problemy edukacji. Ja sam, jak na razie by貫m ju przedstawicielem handlowym, nauczycielem, pedagogiem, instruktorem w centrum kultury, rekwizytorem, aktorem, dziennikarzem, t逝maczem, kelnerem, operatorem kamery, pracowa貫m w polu, na zmywaku, roznosi貫m ulotki, prowadzi貫m w豉sn dzia豉lno嗆 gospodarcz i wykonywa貫m jeszcze kilka innych drobnych zaj耩. Z czasem do wszystkiego, co robi, a szczeg鏊nie do zmian nast瘼uj帷ych na mojej drodze zawodowej zacz掖em podchodzi z pewnym dystansem. Do鈍iadczenie wynikaj帷e z rozmaito軼i wykonywanych czynno軼i pozwala mi precyzyjniej spogl康a na otoczenie i lepiej je rozumie. Wed逝g mnie najgorszym przewinieniem jest nie wykorzystywa nabytych, lub wrodzonych umiej皻no軼i nawet w闚czas, gdy rozmaite okoliczno軼i chc wr璚z nas zmusi do dzia豉nia. Innymi s這wy, mo瞠 okaza si, 瞠 na si喚 pr鏏ujemy odwr鏂i si od realizacji pierwotnego planu, kt鏎y postanowili鄉y przedsi瞝zi望 jeszcze przed naszymi narodzinami. Bywa, i owy plan nie przewiduje cz瘰tych 篡ciowych zmian, ale z ca陰 pewno軼i nie ma w nim miejsca na lenistwo. Wielu fachowc闚 ca貫 zawodowe 篡cie przepracowa這 w jednej firmie, fabryce, kopalni, lecz r闚nocze郾ie nierzadko mieli mo磧iwo嗆 rozwijania si na innych p豉szczyznach i od nich tylko zale瘸這, czy wykorzystali dan im szans, czy nie. Zajmuj帷e hobby: sport, alpinizm, turystyka, film, zwierz皻a, lotnictwo, czy inne, cz瘰to wymagaj od cz這wieka bardzo du瞠go wysi趾u fizycznego lub umys這wego. Takie zaj璚ia s przyjemne i spe軟iaj nasze wewn皻rzne oczekiwania, lecz nie postrzegamy ich, jako praca. Czy s逝sznie? Zwykle hobby jest ukierunkowane na realizowanie w豉snych cel闚, na zaspokojenie w豉snych pop璠闚, podczas, gdy praca, jako taka powinna by spo貫cznie u篡teczna. 砰jemy w spo貫cze雟twie, wsp鏊nie, obok siebie. 安iat bez zawod闚 ju dawno min掖. Dzisiaj nie wystarczy wybra si na polowanie i z豉pa dzika, by wy篡wi plemi. Rozw鎩 cywilizacji wymusi na ludziach codzienne udawanie si do zak豉d闚 pracy i wykonywanie czynno軼i po篡tecznych dla og馧u oraz poszczeg鏊nych ludzi. Pami皻ajmy, 瞠 篡jemy w鈔鏚 indywidualnych jednostek. Ka盥y ponosi moraln odpowiedzialno嗆 za drugiego cz這wieka. Nie wystarczy nie wyrz康za z豉, aby m鏂 powiedzie o sobie, 瞠 jest si dobrym. Jeste鄉y od siebie zale積i i powinni鄉y si wzajemnie wspiera, czego wyraz nale篡 dawa szczeg鏊nie w闚czas, gdy w naszych r瘯ach spoczywa czyj los. Ludzie cz瘰to zapominaj, 瞠 zajmowane stanowisko, wysoka pozycja spo貫czna nie uprawnia ich do dyskryminowania i wykorzystywania tych, kt鏎zy wyznaczyli sobie w 篡ciu inny cel, ni wspinanie si po szczeblach kariery. Ka盥a osoba jest warto軼iow istot. Nikt nie jest „pust kreatur” i nikt nie powinien manifestowa swojej tylko pozornej wy窺zo軼i. 砰cie bywa przewrotne, przez co role w dramacie codzienno軼i w ka盥ej chwili mog si odwr鏂i.

Wysokie miejsce w hierarchii spo貫cznej powinno motywowa do tego, by wykorzystywa je w pozytywny spos鏏, by dawa przyk豉d autentycznej troski i zapewnienia s豉bszym poczucia bezpiecze雟twa. Ka盥y cz這wiek ma nieodwo豉lne prawo do tego, by by szanowanym i 豉manie tego prawa poprzez nadu篡wanie w豉snych przywilej闚 nie mo瞠 by akceptowane. Szeroko rozumiane dobro powinno by celem wszelkich dzia豉.

Pracodawca winien uczyni wszystko, co w jego mocy, aby podlegaj帷e mu osoby nie by造 traktowane jak narz璠zia bardziej lub mniej u篡teczne. Niemniej poczucie obowi您ku pracownika wzgl璠em zwierzchnika jest po膨dane. Ka盥y zatrudniony cz這wiek powinien wiedzie, 瞠 tak瞠 i od niego zale篡 przysz這嗆 wsp馧pracownik闚 oraz firmy, w kt鏎ej znalaz prac. Pracodawca i pracownik powinni mie wsp鏊ny, jasno zdefiniowany cel. Nie mo積a dopuszcza do sytuacji, w kt鏎ej jedna ze stron b璠zie czu豉 si pokrzywdzona w zwi您ku z pomieszaniem priorytet闚, gdzie na prz鏚 wysuwaj si egoistyczne pobudki. Pracownik s逝篡 pracodawcy tak samo, jak pracodawca pracownikowi. Gdy wsp馧praca odbywa si w atmosferze uczciwo軼i i wzajemnego poszanowania, obie te osoby s sobie r闚ne. Nale篡 tak瞠 pami皻a, 瞠 to praca ma s逝篡 cz這wiekowi, a nie cz這wiek pracy i, 瞠 to poszanowanie istoty ludzkiej musi by punktem odniesienia we wszystkich aspektach 篡cia spo貫cznego.

Cywilizacyjna machina si kr璚i. Cho ka盥y robotnik, czy intelektualista jest tylko jej ma造m trybikiem wszyscy sprawiamy, 瞠 dnie nasze i naszych potomk闚 b璠 豉godniejsze, a 篡cie bardziej sprawiedliwe. Zdolni do pracy, maj obowi您ek wykonywa jak捷 czynno嗆, jakakolwiek by nie by豉. Dobrowolne pozostawanie na uboczu, ograniczenie si do kontemplacji, stronienie od obcowania ze spo貫cze雟twem, kt鏎emu mo積a by ofiarowa cho熲y najmniejszy owoc swojej pracy, w rzeczywisto軼i jest marnowaniem czasu. Nieszcz窷ciem dla takiego cz這wieka jest zorientowanie si w chwili 鄉ierci, 瞠 straci on kilkadziesi徠 lat 篡cia, kt鏎e m鏬 wykorzysta w spos鏏 bardziej po篡teczny. Niestety s to bardzo cz瘰te przypadki. B鏬 w swojej sprawiedliwo軼i ka盥ego cz這wieka obdarza jakim talentem, b璠帷ym spo貫cznie przydatnym. Nawet osoby umys這wo niepe軟osprawne posiadaj uzdolnienia, kt鏎ymi zadziwiaj otoczenie i nierzadko wykorzystuj je w s逝瘺ie dla innych. Ile jest natomiast przypadk闚 zmarnowanych zdolno軼i artystycznych, przyw鏚czych, finansowych powodowanych zwyk造m lenistwem. Poniek康 tacy ludzie postrzegaj prac, jako co negatywnego i przykrego, ale przecie jej brak r闚nie jest cierpieniem. Ze spirytystycznego punktu widzenia dla gnu郾ych za 篡cia gorzk nauczk jest bezczynno嗆 narzucona po 鄉ierci. B陰kaj帷a si dusza przez wiele dziesi璚ioleci od opuszczenia 鈍iata materialnego mo瞠 nie zazna spokoju w wyniku wymierzonej kary, jak jest np. niemo積o嗆 udzielenia pomocy bliskiej, wci捫 篡j帷ej osobie i bezradne patrzenie na jej cierpienia. Budz帷e si w takiej sytuacji wyrzuty sumienia stanowi dla wielu Duch闚 istne piek這, lecz najgorsze jest dla nich to, i pocz徠kowo mog odnosi wra瞠nie, 瞠 owe m瘯i nigdy si nie zako鎍z. Czym jednak by這by niesko鎍zone Bo瞠 mi這sierdzie, gdyby nasz Ojciec pozwoli, aby jego dzieci cierpia造 w niesko鎍zono嗆? Skrucha i 瘸l sprawiaj, i Duch zostaje obdarowany 豉sk i zaczyna dostrzega mo磧iwo嗆 odkupienia zmarnowanych szans podczas kolejnego wcielenia. Tym sposobem nawet najwi瘯szy le mo瞠 ponownie odrodzi si na ziemi, jako niespotykany tytan pracy."

Piotr Struczyk L.F.
 
Powr鏒 do g鏎y  

  Forum www.polana.fora.pl Strona G堯wna -> Gdybanie :); systemy filozoficzne. -> Praca i poszukiwanie cz這wieka w filozofii spirystycznej Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach

   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - za堯 w豉sne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin